Sevilla 2019

Vrijdag en zaterdag 8 en 9 april | zondag 10 april | maandag 11 april

Zondag 10 april staat in het teken van de voetbalwedstrijd Sevilla-Real Sociedad, die we 's avonds gaan bezoeken. Eerst gaan we ontbijten en dan met de fiets weer de stad in. Natuurlijk vergeten we ook een hapje en een drankje niet. De zon schijnt weer volop, dus de dag kan niet stuk.

appartement Calle Rubens, Sevilla

Ik slaap prima op het bed in de woonkamer en nadat we in de vaste volgorde van Sjaak-ik-Piet en Han hebben gedouched, maken we ons klaar om weg te gaan.

Fietsen huren de Calle Trajano in Sevilla met Han, Piet, Sjaak en Hans

Fietsen huren in Sevilla met Han, Piet, Sjaak en Hans

Aan de Calle Trajano, een kleine kilometer van het appartement, is een klein toeristenbureautje dat fietsen verhuurt tegen een schappelijke prijs. We huren er fietsen voor een halve dag en pompen eerst nog even de banden op voordat we vertrekken.

Eurostars Torre Sevilla

Sevilla 2019

We fietsen naar de zijtak van de Guadalquivir waar roeiwedstrijden zijn en de Eurostars Torre prominent het beeld bepaalt. Even verderop is een mooie brug die ons aan de Erasmusbrug doet denken. Omdat de andere heren allemaal druk op de blaas ondervinden, rijden we het terrein van het roeicentrum op om daar wat achter te kunnen laten. We hoopten ook nog iets te kunnen nuttigen, maar het lijkt echt een terrein voor de deelnemers aan de roeiwedstrijden.

We, of eigenlijk Piet, ziet een drakenboot waar hij een foto van neemt. Mij ontgaat het echter. Ik zie het pas thuis op de foto.

Sevilla

In de bekende wijk Triana nemen we plaats op een net geopend terrasje langs de rivier. In het heerlijke zonnetje genieten we van een cappuccino of een cola.

Parque María Luisa

We steken net als gisteren de rivier weer over en belanden voor de tweede maal in het Parque de María Luisa. Met opzet, want we willen op de plek waar we gisteren iets dronken nu een kaartje leggen en iets eten. Het is een schitterend park met mooie lanen en prachtige bomen. De kleine Moorse moskee heeft prachtige ornamenten.

Het is druk, maar we hebben al snel een tafeltje. Helaas zijn de zonweringen uit, dus we hebben geen zon. We leggen een kaartje, zoals zo vaak gebeurt. Ik kan geen liplezen, maar ik denk niet dat Han hier iets over "soppen" zegt tegen Piet. Een woord dat overigens vaak valt!

We bestellen ook iets te eten en we laten ons de kroketjes, de patat en de Iberische ham goed smaken.

Het Parque María Luisa grenst direct aan de Plaza de España, dus bij het verlaten van het park fietsen we nog even langs dit plein dat we gisteren ook al hebben bekeken.

Plaza de España, Sevilla

Het standbeeld lijkt enorm groot, maar dat is optisch bedrog.

Jardin de Murillo, Sevilla

Monumento a Cristóbal Colón, Sevilla

Het Monumento a Cristóbal Colón, het monument van Christopher Columbus in de Jardin de Murillo.

Sevilla

Sevilla is een heerlijke stad om foto's te maken. Altijd wel een kleurrijk stalletje of mooi plein in de buurt en zelfs rotondes zijn de moeite waard.

Hotel Alphonso XIII, Sevilla

We komen weer voorbij Hotel Alphonso XIII. Han en Piet gaan het van binnen even bekijken. Sjaak en ik geloven het wel.

Alcazar, Sevilla

Catedral de Sevilla

We komen in het centrum met de kathedraal en het Alcázar waarvan we alleen de kantelen van de muur om de paleistuin kunnen zien. Beide bezienswaardigheden gaan we morgen bekijken. De toren naast de kathedraal, La Giralda, ligt er stralend bij .

Sevilla 2019, voetbaluitje

Terug in het appartement doet iedereen zijn eigen ding. Ik lees als enige op het dakterras, de rest vermaakt zich binnen. We besluiten een taxi te nemen naar het stadion. Het is te ver om helemaal te lopen en het is wel zo comfortabel. De taxistandplaats is vlakbij en al snel komt er eentje langs.

Sevilla-Real Sociedad, april 2019

We zijn ruim op tijd bij het stadion en lopen een rondje eromheen. Nog is er dan tijd genoeg, dus nog maar een rondje. Gelukkig worden het er geen zeven, want dat is altijd een risico, in dit geval voor het stadion. Lees de geschiedenis over Jericho er maar op na.

We kopen een broodje worst en wat te drinken en nemen onze plekken in. De warming-up is in volle gang en het stadion is nog behoorlijk leeg. Maar dat zegt niets weten we van het Bernabeu stadion in Madrid dat ook pas de laatste vijf minuten helemaal vol liep.

Sevilla heeft de Nederlander Quincy Promes in de gelederen. Hij drukt een positieve stempel op de wedstrijd. Hij zorgt voor veel gevaar vanaf links en is met zijn snelle acties een gevaar voor de tegenstander. Uiteindelijk weet Sevilla met 5-2 te winnen, dus we zien een heleboel doelpunten. We zitten op een prima plek. Dat heeft Han weer goed geregeld.

Na afloop lopen we naar het centrum, onderweg genietend van de mooie panden, en in de buurt van de kathedraal vinden we een terrasje waar we de dag goed afsluiten. In het appartement leggen we nog een kaartje , terwijl Sjaak alvast zijn rust gaat pakken. Dag 2 voorbij en opnieuw geslaagd.

<< Vorige pagina

Volgende pagina >>

< naar vrijdag en zaterdag 8 en 9 april | Terug naar de homepage | Meer reisverslagen | naar maandag 11 april >